Wedstrijdverslag.LIVERPOOL-MANCHESTER UNITED 05/03/2023

7-0! Liverpool verkoopt aartsrivaal Manchester United een ongezien pak slaag

Liverpool zet haar goede reeks in de Premier League verder. De Reds wonnen de topper tegen aartsrivaal Manchester United met indrukwekkend voetbal. Het werd liefst 7-0. Voor United is het de zwaarste nederlaag in de Premier League-geschiedenis.Cody Gakpo, afgelopen winter overgekomen van PSV, was de uitblinker bij de thuisploeg met twee heerlijke goals (43. en 50.). Ook spitsbroeders Darwin Nunez (47. en 75.) en Mo Salah (66. en 83.) vonden vlotjes de weg naar de netten. De ingevallen Roberto Firmino (88.) zette de kroon op het werk. Eindstand: 7-0

Liverpool beleeft een dramatisch seizoen, maar stak de voorbije weken in de competitie haar neus opnieuw aan het venster. Dankzij een 13 op 15 klimmen de manschappen van coach Jürgen Klopp naar een vijfde plaats, op drie punten van Tottenham, dat als vierde de laatste Champions League-plaats bezet. Tussendoor gingen de Reds in de Champions League wel met 2-5 onderuit tegen Real Madrid.Manchester United stuitert hard van haar roze wolk af. Erik ten Hag leidde de Mancunians vorige week met eindwinst in de League Cup naar een eerste prijs in zes jaar en ook in de competitie liep het de voorbije weken op wieltjes. De laatste nederlaag dateerde van eind januari bij koploper Arsenal (3-2). Man Utd blijft wel derde in de tussenstand.