WedstrijdverslagWOLVES-MANCHESTER UNITED 31/12/2022

Rashford start op bank wegens niet naleven regels, maar schenkt United zege

Gestrafte Rashford start op bank, maar schenkt United zege

Marcus Rashford was de held bij Manchester United op de achttiende speeldag van de Premier League. Coach Erik ten Hag zette hem voor het duel bij Wolverhampton op de bank voor het niet naleven van interne regels. Na rust kwam hij op het veld en scoorde het enige doelpunt van de middag. Manchester United won met 0-1 op Molineux.Rashford is de voorbije maanden in goede vorm. Op het WK in Qatar scoorde hij driemaal voor Engeland en ook bij zijn terugkeer bij Manchester United was hij de voorbije dagen goed voor twee goals en een assist in twee wedstrijden. Tegen de Wolves deed hij daar nog een treffer bij. De spits zette de aanval na 76 minuten zelf op, combineerde met Bruno Fernandes en rondde de actie vervolgens ook af met een laag schot.Zes minuten voor tijd leek Rashford nog eens te scoren, maar hij deed dat met de arm en de VAR keurde het doelpunt af. Het bleef 0-1.In de tussenstand klimt Manchester United naar de vierde plek, met 32 punten. Wolverhampton staat op de achttiende plaats, een degradatieplaats.

Ten Hag bestraft man in vorm Rashford: 'Onze regels'

Marcus Rashford is om disciplinaire redenen uit de basiself gehouden voor de uitwedstrijd tegen Wolverhampton Wanderers. De aanvaller van Manchester United steekt in goede vorm, maar begint zaterdagmiddag desondanks op de bank.De exacte reden voor de reserverol van Rashford is niet bekend. Erik ten Hag spreekt tegenover het clubkanaal van 'interne disciplinaire' overwegingen. Ook tegenover de BBC wil hij 'geen details' verstrekken. Wel wees hij op 'onze regels'. Door de afwezigheid van Rashford is ruimte ontstaan voor Alejandro Garnacho in de basiself.Rashford had een basisplaats in beide wedstrijden die Manchester United na het WK speelde. Anderhalve week geleden scoorde hij in de League Cup-wedstrijd tegen Burnley (1-0); dinsdag was hij goed voor een doelpunt en assist in de competitiewedstrijd tegen Nottingham Forest.De entree van Garnacho is de enige wijziging die Ten Hag doorvoert ten opzichte van het duel met Nottingham. Manchester United jaagt tegen Wolverhampton op een plek in de top vier: bij een zege gaat de ploeg voorbij nummer vier Tottenham Hotspur.Opstelling Manchester United: De Gea; Wan-Bissaka, Varane, Shaw, Malacia; Casemiro, Eriksen; Antony, Fernandes, Garnacho; Martial.

Gestrafte Marcus Rashford bezorgt zwak Manchester United toch nog de drie punten tegen Wolverhampton

Manchester United heeft zijn kalenderjaar afgesloten met een nipte overwinning op het veld van Wolverhampton. United speelde tegen Wolverhampton, een staartploeg in de Premier League, niet zijn beste wedstrijd en mocht Marcus Rashford bedanken dat het met de drie punten naar huis mocht. De Engelsman kroonde zich een kwartier voor tijd tot matchwinnaar met het enige doelpunt van de wedstrijd.Met een bekerzege tegen tweedeklasser Burnley en een overtuigende overwinning tegen Nottingham Forest was Manchester United in de kerstperiode op de afspraak. De troepen van coach Erik ten Hag hoopten op het veld van Wolverhampton het jaar af te sluiten met een driepunter. Geen onoverkomelijke opdracht. Wolverhampton beleeft een absoluut horrosseizoen en strijdt tegen de degradatie in de Premier League.United begon ook het best aan de wedstrijd, maar echt grote kansen leverde het overwicht niet op. Pas toen Wolves-verdediger Semedo een dramatische bal terugspeelde naar de doelman en youngster Garnacho met het leer aan de haal ging, was United pas echt gevaarlijk. Scoren lukte echter niet. Garnacho besloot de verste hoek te viseren en trapte daarbij op doelman Sa. Een stevige misser van de jonge flankaanvaller.Na de pauze probeerde Wolves er een paar keer uit te komen. Met een actieve Adama Traoré ging het ook vol voor de openingstreffer. Maar ondanks de inzet, moest De Gea maar één keer zijn kunnen tonen na een knappe vrije trap van Neves.

Gestrafte Rashford als redder

Een gelijkspel leek in de maak, maar dat was buiten Marcus Rashford gerekend. De Engelsman is de laatste weken in bloedvorm, maar startte op de bank nadat hij gestraft werd door coach Erik ten Hag (de reden: hij had zich overslapen en was te laat voor een teammeeting). Na de pauze mocht Rashford wel het veld betreden en ook nu weer toonde hij zijn kwaliteiten. Een kwartier voor tijd ging Rashford op wandel in de Wolves-defensie en rondde het ook knap af: 1-0. United rook bloed en er Rashford scoorde nog een keer, maar deze keer werd het doelpunt afgekeurd na handspel van de aanvaller. Wolverhampton zette daarna nog een keer alles op alles om toch een punt uit de brand te slepen, maar De Gea hield United recht.Manchester United sluit zijn kalenderjaar zo af op de vierde plek. Al zal het spelniveau na Nieuwjaar nog omhoog moeten, willen ze op die plek blijven op het einde van het seizoen. Voor Wolverhampton worden het nog bange maanden.