WedstrijdverslagMANCHESTER UNITED-LIVERPOOL FC 07/04/2024

Manchester United zet rivaal Liverpool een fikse hak in de Engelse titelstrijd

Liverpool heeft twee punten laten liggen in een zinderende wedstrijd op Old Trafford. De thuisploeg maakte de mooiste goals, maar Mo Salah tekende in de slotfase voor de gelijkmaker: 2-2. Liverpool moet de koppositie aan Arsenal laten.Luis Diaz opende voor een dominant Liverpool de score op een hoekschop, maar de bezoekers konden die voorsprong - ondanks enkele goeie kansen - niet uitbreiden.Na de rust tapte Manchester United uit een ander vaatje. Fernandes scoorde vanaf de middencirkel na balverlies van Quansah en even later krulde toptalent Mainoo de bal heerlijk in de bovenhoek: 2-1.Liverpool zette alles op alles in de zoektocht naar een gelijkmaker, maar had er een onbezonnen tackle van Wan-Bissaka voor nodig. De bal ging op de stip en Salah faalde niet: 2-2.In een zinderende slotfase kregen beide teams nog kansen en ontsnapte Casemiro nog aan een rode kaart na een doodschop.In de razendspannende titelstrijd in de Premier League speelt Manchester United niet mee, maar het heeft wel een rol gespeeld in de uitkomst. Liverpool moet de leidersplaats laten aan Arsenal op basis van het doelsaldo.

Manchester United houdt Liverpool af en helpt Arsenal in de titelstrijd

Manchester United heeft zondag een cruciale rol gespeeld in de strijd om de Engelse titel. Ze hielden Liverpool op een gelijkspel te houden, waardoor Arsenal nu de nieuwe koploper van de Premier League is.Na vier keer puntenverlies in de laatste vijf competitiewedstrijden hunkerde Manchester United naar een overwinning. En alsof dat nog niet genoeg was, ontving United de koploper van de Premier League. Eerder dit seizoen had United Liverpool al op een gelijkspel gehouden en verslagen in de FA Cup.

Moeilijke start voor de thuisploeg
Desondanks kende Manchester United een bijzonder lastige eerste helft. Liverpool domineerde het spel en creëerde kans na kans. Na een kwart wedstrijd wisten de bezoekers het veldoverwicht om te zetten in een voorsprong. Darwin Núñez verlengde een hoekschop en Luis Díaz stond klaar bij de tweede paal om de 1-0 binnen te tikken.

Liverpool bleef ook na dit doelpunt druk zetten, maar slaagde er niet in om verder uit te lopen. En dat kwam hen duur te staan.

Daar is Manchester United
Vijf minuten na rust strafte Manchester United een individuele fout genadeloos af. De 21-jarige verdediger Jarell Quansah speelde de bal te kort terug op Van Dijk, waardoor Bruno Fernandes er tussen kon komen. Hij aarzelde niet en schoot vanuit het middenveld over doelman Caoimhín Kelleher de gelijkmaker binnen.

Geen volle buit
Later zorgde Kobbie Mainoo ervoor dat Manchester United opnieuw kon juichen. De jonge middenvelder ontving de bal in het zestienmetergebied en krulde hem prachtig in de verre bovenhoek. In de laatste tien minuten glipte de overwinning echter uit handen.nvaller Harvey Elliott werd neergehaald door Aaron Wan-Bissaka, wat resulteerde in een strafschop. Mohamed Salah benutte deze penalty en bracht de eindstand op 2-2.

Arsenal de winnaar van het weekend
Door het puntverlies van Liverpool is Arsenal nu de nieuwe koploper van Engeland. De Gunners hebben evenveel punten als nummer twee Liverpool verzameld, maar een aanzienlijk beter doelsaldo (negen doelpunten beter). Manchester City volgt op één punt afstand. Manchester United staat momenteel op de zesde plek in de Premier League.