WedstrijdverslagNOTTINGHAM FOREST-MANCHESTER UNITED 16/04/2023 16.30 PM

Ten Hag heeft opnieuw slecht nieuws voor Weghorst, Malacia ontbreekt

Anthony Martial behoudt zijn basisplaats bij Manchester United. Manager Erik ten Hag geeft de Franse aanvaller op bezoek bij Nottingham Forest opnieuw de voorkeur boven Wout Weghorst, die voor het derde Premier League-duel op rij op de bank begint. Tyrell Malacia ontbreekt.Weghorst weet wat het is om te scoren op de City Ground. Dat deed de Nederlander eerder dit jaar in het kader van de League Cup. Omdat doelpunten maken in de Premier League nog niet wil lukken, begint Weghorst voor de derde competitiewedstrijd op rij op de bank. Martial krijgt net als midweeks tegen Sevilla de voorkeur in de punt van de aanval. De 27-jarige spits profiteert van de blessure van Marcus Rashford.Op het middenveld keert Casemiro terug bij United. De Braziliaanse routinier is weer beschikbaar na zijn schorsing en vormt met Christian Eriksen en Bruno Fernandes de middelste linie van de bezoekers. Eigenlijk zou Marcel Sabitzer starten in plaats van Eriksen, maar de Oostenrijker viel geblesseerd uit in de warming-up. Net als midweeks tegen Sevilla bezetten Jadon Sancho en Antony de vleugels.In de achterhoede ontbreekt Malacia, die volgens Ten Hag kampt met knieklachten. Omdat ook Luke Shaw er nog niet bij is, verhuist Diogo Dalot naar de linkerkant. Aaron Wan-Bissaka speelt rechtsback. Door de afwezigheid van Raphaël Varane en Lisandro Martínez vormen Victor Lindelof en Harry Maguire het hart van de verdediging.

Opstelling Manchester United: De Gea; Wan-Bissaka, Lindelof, Maguire, Dalot; Casemiro, Sabitzer; Antony, Fernandes, Sancho; Martial

Antony zet Manchester United op voorsprong tegen Nottingham