WedstrijdverslagSEVILLA FC-MANCHESTER UNITED

Woedende Erik ten Hag na echec met Manchester United: ‘Dit is onaanvaardbaar’

Coach Erik ten Hag van Manchester United was na de uitschakeling in de kwartfinales van de Europa League door het Spaanse Sevilla niet te spreken over de instelling van zijn ploeg. De Nederlandse trainer miste tijdens de wedstrijd de passie en de wil om te winnen.

We hadden hier beter moeten zijn. Ik heb het dan niet over ons spel, maar de passie en de wil om te winnen. Sevilla ging er veel meer voor en de ploeg had de bereidheid om te winnen. Dit is onaanvaardbaar”, aldus Ten Hag.Sevilla was voor eigen publiek met 3-0 te sterk voor Manchester United.Het eerste duel op Old Trafford was in 2-2 geëindigd. ,,Sevilla heeft niet alleen een geweldig team, maar ook de sfeer was geweldig. Er was een hele positieve energie in het stadion. Wij moeten dit beter doen”, zei Ten Hag.Bij BT Sport toonde de United-coach zich kritisch. ,,Als je zulke fouten maakt, is het heel lastig om een wedstrijd te winnen. De sfeer mag geen verklaring zijn voor het verlies. De fans mogen verwachten dat wij hiermee om kunnen gaan", zei Ten Hag. ,,We waren niet beheerst, niet kalm genoeg. We namen verkeerde beslissingen en verloren ook de duels. We hebben veel mooie prestaties laten zien en goede overwinningen geboekt, maar nu waren we nog niet klaar voor de wedstrijd. Dat kan niet als je voor Manchester United speelt.”

EUROPA LEAGUE. Manchester United uitgeschakeld na dramatische partij bij Sevilla

n de heenmatch gaf ManU nog een 2-0 voorsprong weg in de extra tijd met twee eigen doelpunten, in Spanje begon het ook meteen slecht voor de ploeg uit Manchester. Harry Maguire werd stevig onder druk gezet en de Engelsman verloor, zoals wel vaker, de controle en speelde zomaar in bij Erik Lamela. De Argentijn vond En-Nesyri, de Marokkaan twijfelde niet en trapte de 1-0 voorbij De Gea. Een blunder van je welste bij United...Sevilla had de smaak te pakken en de ploeg van Jose Luis Mendilibar drukte door. Acuna vond vijf minuten voor rusten landgenoot Ocampos, de winger krulde de bal mooi voorbij De Gea. Manchester United leek in erg vieze papieren te zitten, maar werd een handje geholpen door de VAR. Acuna stond buitenspel in de voorafgaande fase, het bleef 1-0.Maar na de pauze was het wel meteen echt prijs. Op hoekschop vond Rakitic Loïc Badé, de Franse centrale verdediger knikte via de dwarsligger binnen. 2-0 voor de Spanjaarden, United zat in de problemen...Zeker omdat de bezoekers thuisdoelman Bono amper onder vuur namen. De Marokkaanse international beleefde een rustige avond. United had het knap lastig met de aanhoudende pressing van de Spanjaarden. Sterker nog: het werd nog een pakje erger. De Gea miskeek zich op een hoge bal, En-Nesyri profiteerde en zette met zijn tweede van de avond de zware 3-0 eindstand op het bord.

Europa League-koning Sevilla stuurt klungelend United met 3-0 naar huis

Sevilla blijft de koning van de Europa League. De zesvoudig winnaar knikkerde nu ook Manchester United genadeloos uit zijn favoriete competitie. Met dank aan wat hulp van de bezoekers, die achterin - Harry Maguire op kop - klungelden bij de openingsgoal. Badé en En Nesyri diepten de score nog uit tot 3-0. Bekijk hieronder de goals.